Ogłoszenie o naborze wniosków do programu Asystent Osobisty Osoby Niepełnosprawnej
Ośrodek Pomocy Społecznej w Miłkach ogłasza nabór wniosków do realizacji resortowego Programu Ministra Rodziny i Polityki Społecznej pn. „Asystent Osobisty Osoby Niepełnosprawnej” – edycja 2022 finansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego.
Gmina Miłki uzyskała wparcie w kwocie 345.321,00 zł na realizację resortowego programu Ministra Rodziny i Polityki Społecznej „Asystent Osobisty Osoby Niepełnosprawnej” – edycja 2022” finansowanego ze środków Funduszu Solidarnościowego.
Cel
Wprowadzenie usługi asystenta jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym.
Adresaci
Pełnoletnie osoby niepełnosprawne posiadające orzeczenie o znacznym lub umiarkowanym stopniu niepełnosprawności (lub orzeczenie równoważne).
Na czym będą polegać usługi asystencji osobistej?
Usługi w szczególności mogą polegać na pomocy asystenta w:
- Wykonywaniu czynności dnia codziennego dla Uczestnika Programu;
- Wyjściu, powrocie lub dojazdach z Uczestnikiem Programu w wybrane przez Uczestnika miejsce;
- Załatwianiu spraw urzędowych;
- Korzystaniu z dóbr kultury (np. muzeum, teatr, kino, galerie sztuki, wystawy).
Kiedy asystent może świadczyć usługi?
- 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę – według uzgodnień;
- Rodzaj usług i ich zakres godzinowy przypadający na 1 Uczestnika Programu uzależniony jest od osobistej sytuacji osoby niepełnosprawnej, z uwzględnieniem stopnia i rodzaju niepełnosprawności Uczestnika Programu.
Ważne
- W czasie korzystania z usług asystenta nie mogą być świadczone – w tych samych godzinach - usługi opiekuńcze lub specjalistyczne usługi opiekuńcze;
- Asystent realizuje usługi na rzecz osoby niepełnosprawnej i w skutek jej decyzji lub decyzji opiekuna prawnego, a nie dla poszczególnych członków rodzin osoby niepełnosprawnej.
- Zadaniem asystenta nie jest podejmowanie decyzji za osobę niepełnosprawną, a jedynie pomaganie bądź wspieranie jej w realizacji osobistych zamiarów.
Czas trwania programu
- do 31 grudnia 2022 r.
Procedura zgłoszenia uczestników Programu:
W celu dołączenia do Programu należy dostarczyć komplet dokumentów, który stanowią:
- Karta zgłoszenia do Programu.
- Kopia aktualnego orzeczenia o niepełnosprawności.
- Zakres czynności asystenta.
- Oświadczenie o wskazaniu asystenta.
- Podpisane informacje dotycząca przetwarzania danych osobowych (2 szt.)
Druki pobrać można w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Miłkach
Rodzaj usług i ich zakres godzinowy będą uzależnione od osobistej sytuacji osoby niepełnosprawnej, z uwzględnieniem stopnia i rodzaju niepełnosprawności.
Przewidywana liczba uczestników Programu w edycji 2022, którym zostaną przyznane usługi asystenta to 13 osób z terenu Gminy Miłki, w tym dla:
- 9 osób posiadających orzeczenie o znacznym stopniu niepełnosprawności lub traktowane na równi do wymienionego;
- 4 osoby posiadających orzeczenie o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności.
Uwaga:
Uczestnik (bez względu na sytuację materialną) nie ponosi odpłatności za udział w Programie.